بهترین لپ تاپ های اقتصادی و دانشجویی [اردیبهشت ۱۴۰۲]

hamidreza
25 اردیبهشت, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

در این مقاله‌، لپ‌تاپ‌هایی را معرفی می‌کنیم که با حداقل هزینه پاسخ‌گوی نیازهای روزمره باشند. با راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ دانشجویی همراه ما باشید.

وضعیت نابه‌سامان بازار باعث شد راهنمای خرید بهترین لپ‌تاپ دانشجویی را تهیه کنیم. در این مقاله، قصد داریم بهترین لپ‌تاپ‌های ارزان‌قیمت بازار را معرفی کنیم تا بتوانید با کمترین هزینه، بهترین کامپیوتر شخصی قابل‌حمل را بخرید؛ البته فراموش نکنید در شرایطی که قیمت لپ‌تاپ‌های عادی سربه فلک کشیده و حتی از مرز ۱۰۰ میلیون تومان نیز عبور کرده است، منظور از «لپ‌تاپ ارزان‌قیمت» دستگاه‌هایی با قیمت بین ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومان است.

بهترین لپ‌تاپ اقتصادی مدلی است که بتواند

با کمترین قیمت، همه‌ی وظایف روزمره را انجام دهد

دنیای لپ‌تاپ‌ شامل مدل‌های زیادی از برند‌های متنوعی است که هریک از آن‌ها با چندین مشخصات فنی عرضه می‌شوند؛ موضوعی که به پیچیدگی بیش‌از‌حد خرید، به‌خصوص برای کاربران عادی با اطلاعات اندک از دنیای سخت‌افزار می‌انجامد. به‌همین‌دلیل برای خرید لپ‌تاپ با هر بودجه‌ای، نکاتی مهم را ذکر می‌کنیم که با در‌نظرگرفتن آن‌ها، بهترین گزینه را برای کاربری خود می‌توانید انتخاب کنید؛ حتی گزینه‌ای که شاید در فهرست پایین وجود نداشته باشد.

لپتاپ اچ پی ویکتوس 15

 

لپ‌تاپ‌های اقتصادی برای کاربری‌های عادی مانند گشت‌و‌گذار در اینترنت، کار با نرم‌افزارهای مجموعه آفیس، ویرایش سبک تصاویر، تماشای فیلم و لذت از موسیقی کاربرد دارند. با اینکه امکان اجرای نرم‌افزار‌های مهندسی دردسترس است، نباید انتظار اجرای سریع و بدون مشکل پروژه‌های سنگین را داشته باشید. اگرچه با بودجه‌ی بالاتر از ۳۰ میلیون تومان می‌توان لپ‌تاپ‌هایی را یافت که برای اعمال سنگین‌تر گرافیکی و پردازشی و حتی گیمینگ مناسب باشند که در این راهنمای خرید آن‌ها را قید خواهیم کرد. با درنظرگرفتن کاربری‌های مذکور، به نکات زیر توجه کنید:

  • پردازنده‌ی مرکزی یا CPU مهم‌ترین عنصر در خرید لپ‌تاپ به‌شمار می‌رود. اول پردازنده را انتخاب کنید و سپس با‌‌توجه‌‌‌به آن لپ‌تاپ‌های مناسب خود را بیابید. با وجود گزینه‌‌های ارزان‌تر مجهز به پردازنده‌های سلرون و پنتیوم، اما پیشنهاد ما حداقل مدل‌های مجهز به Core i3 است تا اگر در آینده به اموری با توان پردازشی بیشتر نیاز داشتید، با مشکل حادی مواجه نشوید؛ اما اگر هزینه‌ی زیادی نمی‌خواهید کنید، ناچار به خرید لپ‌تاپی پایین‌رده هستید.
    • یکی دیگر از نکات مهم برای خرید لپ‌تاپ دانشجویی، مسئله‌ی پردازند‌ه‌ی گرافیکی (GPU) آن است. اگر مشغول به تحصیل در رشته‌هایی مانند مهندسی معماری، مکانیک، عمران و سایر رشته‌هایی که احتمالا با نرم‌افزارهای مدل‌سازی سه‌بعدی و رندرینگ سروکار دارند، باید به‌سراغ لپ‌تاپ‌هایی بروید که از پردازنده گرافیکی مجزا استفاده می‌کنند، چراکه بسیاری از این نرم‌افزارها، با گرافیک یکپارچه با CPU کار نمی‌کنند یا نیازمند شتاب‌دهنده سخت‌افزاری گرافیک دارند.
      • حافظه‌ی SSD نقش بسیار مهمی در عملکرد کامپیوتر ایفا می‌کند. با‌‌‌توجه‌‌‌به نبود SSD و استفاده از هارد دیسک‌های معمولی در اکثر لپ‌تاپ‌های این رده‌ی قیمتی، به‌شدت پیشنهاد می‌کنیم افزودن SSD و جایگزین‌کردن آن با هارد دیسک‌ را پس از خرید لپ‌تاپ برنامه‌ریزی کنید. حتی تهیه‌ی حافظه‌ی SSD با ظرفیت خیلی کم برای ویندوز و نرم‌افزارهای اصلی، می‌تواند سرعت لپ‌تاپتان را افزایش چشمگیری دهد.
    • در‌صورتی‌که بودجه زیادی ندارید، می‌توانید مدلی با ۴ گیگابایت رم بخرید تا در آینده ۴ گیگابایت رم دیگر به آن بیفزایید.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.