چرا دستور پرینت اجرا نمی شود؟

hamidreza
27 اردیبهشت, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

چرا پرینترم پرینت نمیگیره؟

این موضوع را در نظر بگیرید که این ایراد به عوامل گوناگونی بستگی دارد. برای درک بهتر مشکل و دلایل عدم اجرای دستور پرینت در پرینترها، باید ابتدا از روشن بودن دستگاه اطمینان  حاصل کنید. در شرایطی که پرینتر دستوری را اجرا نمی کند، باید موارد مختلفی بررسی شود.

اما بطور کلی  این عوامل را می توان به دو بخش تقسیم نمود:

  • اختلالات نرم افزاری

  • اختلالات سخت افزاری

اختلالات نرم افزاری

گاهی برخی از دلایل عدم اجرای پرینت در پرینتر ها، مشکلاتی همچون عدم ارسال دستور پرینت از مبدا (کامپیوتر، تلفن همراه هوشمند) به پرینتر، عدم نصب بودن درایور، مشکل در تنظیمات درایور، اختلال در روند کار درایور دستگاه، به دلیل مشکلات سیستم عامل، هستند که می توانند مانع ارسال و اجرای دستور پرینت کردند.

برای تست درایور پرینتر خود وارد کنترل پنل (Control Panel) ویندوز شده، گزینه Device and Printers را انتخاب کنید.

در این بخش تمام دیوایس (Device) ها و پرینتر های نصب شده مشخص است. همچنین دستگاه های آماده به کار (Ready) بطور خاص نشان داده می شود. پس از یافتن مدل پرینتر خود اگر آیکون بصورت کمرنگ باشد. نشان دهنده آنست که توان استفاده از آن دستگاه را ندارید. باید توجه داشت که، گاها کاربر ممکن است دستور چاپ را روی پرینتر دیگر به اشتباه ارسال کند.که می تواند مشکل از کابل و یا مشلاکت سخت افزاری باشد که در بخش بعد به آن پرداخته شده است.

حذف خودکار دستور پرینت و عدم انجام دستور چاپ

عموما این ایراد از درایور پرینتر می باشد. در این شرایط نیاز هست درایور  به طور کامل حذف همچنین باید سرویس Print Spooler ریست گردد، در نهایت مجدد نصب گردد. البته لازم به ذکر است با به روز رسانی درایور بسیاری از مشکلات نرم افزاری مربوط به چاپگر برطرف خواهد شد.

اختلالات سخت افزاری

معمولا در صورت سلامت نرم افزار و تنظیمات نرم افزاری، برای درک بهتر دلایل عدم دستور پرینت، باید به بررسی سخت افزار ماشین های اداری خود پرداخت. در یک جمع بندی کلی می توان دو عامل را برای این اختلال در نظر گرفت، که به شرح ریز است:

  • عدم اتصال یا اختلال در اتصال مبدا (کامپیوتر، تلفن همراه هوشمند) و پرینتر (اتصال Network ,USB ,Wireless)
  • عدم حالت آماده به کار بودن پرینتر(Ready)- دارا بودن پیام خطا روی پنل پرینتر

دارا بودن پیام خطا روی پنل پرینتر

در این شرایط ابتدا باید اتصالات میان مبدا و پرینتر مورد بررسی قرار بگیرد، برای مثال کابل Usb و یا LAN و همچنین درگاه های آنها برای ایجاد اتصال باید بررسی گردد. در صورت وجود شک از سلامت کابل آن را تعویض و مجدد تست گرفته شود. اگر با این اقدام پرینتر فعال شده و عمل چاپ را انجام می دهد یعنی مشکل ایجاد شده از کابل بوده است. در صورت عدم رفع ایراد، این پیام خطاها موارد زیادی را شامل می گردد، مانند: عدم وجود کاغذ در سینی پرینتر، گیرکردن کاغذ در پرینتر، عدم شناسایی کارتریج در دستگاه، ایراد برد الکترونیکی Formater ، DC-Power و یا سنسورها، که منشا آن از کثیف بودن، سایز و نوع نامرغوب و نامناسب کاغذ، فرسودگی غلطک های انتقال دهنده باشد. اما بطور کلی برای رفع این دسته ایرادها می توانید با تماس با مراکز معتبر که خدمات فوق تخصصی ماشین های اداری  را ارائه می دهند، دستگاه شما  در دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری مورد بررسی قرار دهند.

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.