بهترین پرینترهای سال 2023

hamidreza
25 اردیبهشت, 1402
بدون دیدگاه
3 دقیقه زمان مطالعه

 بهترین پرینترها در سال 2023

برای معرفی بهترین پرینترهای سال 2023 باید به شاخص هایی توجه کرد، که در این مقاله به آنها پرداخته شده است.

محبوبیت هر دستگاه وابسته به توانایی و امکانات آن برای کاربر می باشد.  اینکه چگونه نیازهای کاربر را برآورده میکند تنها موضوعی است که اهمیت دارد. پس برای خرید بهترین پرینترها ابتدا باید نیازها و انتظارات کاربر را در نظر گرفت.و بر اساس آن دستگاه مورد نیاز را انتخاب کرد. تولید کنندگان در ساخت ماشین های اداری، توان ها و ظرفیت های متفاوتی را در بازار ارائه داده اند. که نیازها را با تنوع بسیار بالا پوشش می دهد. سالانه برندهای گوناگون، مدل های بسیاری را در بازار معرفی می کنند.که به برخی از آن در این مقاله اشاره می کنیم. پرینترهای زیر جز بهترین پرینترها هستند. که 10 پرینتر برتر و پرطرفدارترین ها در سال جاری میلادی در سطح جهان می باشد.

لیست بهترین پرینترها در سال 2023

HP Color LaserJet Pro MFP M479fdw –
Canon imageCLASS MF743Cdw –
HP Color LaserJet Pro MFP M283fdw –
HP Color LaserJet Pro M255w –
Canon imageCLASS MF644Cdw –
HP LaserJet MFP M234dwe printer –
Brother MFC-L3770CDW Laser –
Brother MFC-L3710CDW Laser –
Brother MFC-L3230CDW Laser –
HP Neverstop Laser 1000W –

بهترین پرینترها در سال 2023

امکانات پرینترها

در هنگام خرید بهترین پرینترها، مورد دیگری که باید به آن دقت نمود، امکانات دستگاه ها می باشد. برای تشخیص این امکانات در مدل ها و برند ها از حروف مخففی استفاده می کنند که بصورت پسوند و یا پیشوند در کنار مدل که عدد 3 الی 4 رقمی قرار می گیرد، که در فوق مشاهده می نمایید. اما برای درک مفهوم این حروف مخفف به جدول زیر رجوع بفرمایید.

حروف مخفف  مفهوم  
A (Direct Accessفاقد امکانات تنها درگاه و پورت های ارتباطی USB بوده و هیچ درگاه پیشرفته دیگری برای اتصال ندارد
B (Battry) باتری این حرف در برند های گوناگون می تواند به دو مفهوم می باشد: پرینتر مجهز به باتری داخلی بوده و میتواند بدون نیاز به برق مستقیم کار کند پرینتر تک رنگ مشکی ( Black)  
BT (Bluetooth) بلوتوث امکان چاپ با استفاده از اتصال بلوتوث استفاده می شود. هرچند که استفاده از این تکنولوژی دیگر کاربردی ندارد ولی همچنان برخی پرینترها از این سیستم ارتباطی بهره می‌برند.
C (Color) رنگی امکان چاپ رنگی
CP (Color Printer) چاپ رنگی امکان چاپ رنگی
MFP یا MFC (Multi Function Printer) (Multi function Centre) چند کاره معرف چندکاره بودن دستگاه، که می تواند دارای قابلیت پرینت، اسکن، کپی، فکس باشد.
N (Network) شبکه قابلیت اتصال به شبکه LAN  یا Ethernet را دارا می باشد.
W (Wireless) اتصال بی سیم قابلیت اتصال به شبکه بی سیم را دارا می باشد.
F (FAX) فکس   قابلیت فکس را دارا می باشد که عموما در درستگاه های چندکاره دیده می شود.
D (Duplex) چاپ درو قابلیت چاپ در دو روی برگ کاغذ  را دارا می باشد.
T  (Extra tray) سینی کاغذ اضافه حرف T نمایش میدهد که این پرینتر دارای مخازن ورودی کاغذی هست که از حد استاندارد پرینتر بیشتر میباشد و به شما ظرفیت بیشتری از پرینت یا تنوع بالاتری از ابعاد و جنس های کاغذ را برای پرینت ارائه میکند. (برخی مدل‌های D، بدون پسوند T، مانند LaserJet 500 Plus، دارای دو سینی بودند.)
X (Equivalent to dtn) معادل DTN (چاپ دورو، سینی اضافه، اتصال به شبکه) X یک کد واحد برای اشاره به مجموعه امکاناتی از قبیل (D، T، N) هست. وجود این حرف در نام دستگاه امکان چاپ دو رو(Duplex) ، دارای سینی اضافی (Extra Tray)، امکان اتصال به شبکه (Network) را دارا می باشد. پیش تر از مخفف «DTN» به جای استفاده می شد. باید توجه داشت که این سوئیچ اکنون ساخته شده است اما هنوز استاندارد نشده است. پس ممکن است که در برخی از موارد از «X» برای برخی از ویژگی های دیگر استفاده کنند.
H     (Hard disk) هارد دیسک (Handset) گوشی تلفن این حرف در برند های گوناگون می تواند به دو مفهوم می باشد:   قابلیت دارا بودن گوشی دستی متصل به پرینتر های چندکاره برای ارتباطات فکس مورد استفاده قرار می گیرد.
M  (BLACK) M تک رنگ مشکی  (Box Mail) دریافت ایمیل این حرف در برند های گوناگون می تواند به دو مفهوم می باشد:   همانند B به معنای (Black) «M» نیز و بیانگر تک رنگ بودن دستگاه است. قابلیت دریافت ایمیل (Box Mail) در پرینتر می باشد.  
I (Image Card Slots) درگاه کارت های حافظه حرف «i» در نام مدل پرینتر، نشانگر که دستگاه دارای فابلیت اتصال کارت حافظه است. که عموما در پرینترهای Canon مورد استفاده قرار می گیرید. البته امروزه بسیاری از پرینترها امکان اتصال کارت حافظه را دارند.
E (Envelope) پاکت نامه   (E-Print) این حرف در برند های گوناگون می تواند به دو مفهوم می باشد: قابلیت چاپ بر روی پاکت نامه را دارا می باشد. سرویس ePrint به کاربران اجازه می دهد تا با استفاده از اینترنت از هر مکانی در دنیا، دستورهای چاپ را برای پرینتر HP  که از این قابلیت پشتیبانی میکند ارسال نمایند.  
S (Stacker) مخزن قابلیت وجود مخزن نگهداری کاغذهای چاپ شده در پرینتر است
P (Personal) شخصی جهت استفاده شخصی یا گروه کاری کوچک.  

بدون دیدگاه
اشتراک گذاری
اشتراک‌گذاری
با استفاده از روش‌های زیر می‌توانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید.